Unsere Schüler berichten: UK Trip 2022

Tower Bridge

Monday 26th of September

After a long drive we crossed the French border and arrived in Calais at 11:20 a.m. We then drove through the Eurotunnel towards Folkstone. Then we made our way to Andover. On our way there we made a stop at Winchester and got to look at Winchester Castle. At the castle we saw the original round table of King Arthur and his knights. Also, we got to see a lot of colourful bunnies that were stored in the castle for the winter. Around 7:30pm we arrived at Andover and were picked up by our host families and got to spent the evening with them.

Winchester Castle
der runde Tisch aus der König Arthur-Saga

Tuesday 27th of September

In the morning we got on the bus and drove to London. We were dropped of at the O2 and took a boat on the Thames to the Tower of London. There we had a lengthy tour of the Tower. Afterwards we continued on to the Houses of Parliament and to Buckingham Palace. After some spare time at Covent Garden and with around 25.000 steps on our watches we got back onto the boat and in the evening on the bus to Andover. For dinner we got to spend some time again with our host families.

Buckingham Palace
Tower of London
Big Ben & London Eye
das London-Eye nach einem Regenguss
abendlicher Abschied aus London

Wednesday 28th of September

Harry Potter here we come…

On Wednesday we went to the Oxford where we did a guided tour and got to learn a lot about the city, the universities as well as the filming locations of some of the Harry Potter movies. It was AWESOME! On our way back we took a short detour and went to the famous Stonehenge. In the evening we again got to spend some quality time with our host families.

"Harry Potter" Drehort in Oxford
Universitätsstadt Oxford
"Harry Potter Drehort" am College in Oxford
Stonehenge

Thursday 29th of September

In the morning we got to say our sad goodbyes to our hosts and got onto the bus to go back to Meißen. On our way we took two more stops. One in Canterbury and one on the beach in Dover. Back in Meißen we said our goodbyes to the group from Weinböhla and also to Mr Felber and Ms Hommel.  Overall it was a great trip with memories to last a lifetime.

Es berichteten die mitgereisten Schülerinnen und Schüler der Klassenstufen 8 – 10.

Canterbury Cathedral
typisch Britisch
Abschied aus GB in Dover

Englandfahrt 2022

Montag 26.09.2022

Nach einer langen Nachfahrt überquerten wir mit Herrn Felber und Frau Hommel, die französische Grenze und kamen halb 12Uhr morgens in Calais an. Von dort aus ging es durch den Eurotunnel nach Folkstone und dann weiter in Richtung Andover. Auf dem Weg dahin gab es einen ersten Stopp in Winchester, wo wir das Schloss und die „echte“ Tafelrunde von König Arthus besichtigen durften. In der Schlossanlage begegneten uns auch viele bunte Hasen, welche im Inneren der großen Halle ihr Winterquartier finden und sonst die Straßen von Winchester säumen.

Am Abend wurden wir von unseren Gastfamilien in Andover in Empfang genommen und verbrachten einen gemeinsamen Abend mit ihnen.

Dienstag 27.09.2022

Morgens ging es los in Richtung London. Wir stiegen an der O2 Arena aus und nahmen ein Boot auf der Themse in Richtung Tower of London. Nach einer ausgiebigen Besichtigung des Towers ging es weiter zu den Houses of Parliament und dem Buckingham Palast. Nach etwas Freizeit am Covent Garden und laut Schrittzähler über 25.000 Schritten ging es am Abend zurück zu den Gastfamilien nach Andover.

Mittwoch 28.09.2022

Harry Potter live in Oxford

Unser heutiges Ziel ließ einige Herzen höherschlagen. In Oxford besichtigten wir die Originalschauplätze der Harry Potter – Filme und erfuhren bei einem Stadtrundgang mit englischen Führern so einiges über die Geschichte der Stadt, die der Universitäten und über die Entstehung der Filme.

Auf dem Rückweg nach Andover machten wir noch einen kurzen Abstecher nach Stonehenge zu den berühmten Felsen.

Donnerstag 29.09.2022

Am Morgen verabschiedeten wir uns schweren Herzens von unseren Gastfamilien und es ging mit Zwischenstopps in Canterbury und Dover zurück in Richtung Meißen, wo wir am Freitag glücklich aber erschöpft ankamen.